Leverans

Normal leveranstid är 1-3 dagar. UNDER VECKORNA 30-32 ÄR LEVERANSEN NÅGOT LÄNGRE PGA SEMESTER, VID "AKUTA" HÄNDELSER TA KONTAKT MED OSS PÅ kontoret@froknarnabus.se ELLER 0303-139 40 SÅ LÖSER VI NÅGOT, TACK FÖR VISAD FÖRSTÅELSE!

Fröknarna Bus reserverar sig för försenad leverans om vi inte fått leveranstiden från vår leverantör bekräftad. Fröknarna Bus ansvarar inte för skador/förseningar orsakade av händelser utom företagets kontroll såsom strejk, naturkatastrofer, krig etc.


Paketspårning
Fröknarna Bus använder Posten, Schenker och DHL för sina leveranser. Du kan därför använda dig av Postens, Schenkers och DHLs egna tjänster för spårandet av försändelser. När du beställer varor från Fröknarna Bus får du automatiskt en sändningsbekräftelse via e-post när varorna skickas från vårt lager. På denna bekräftelse står det ett försändelsenummer. För att söka på numret går du in på www.posten.se www.schenker.se eller www.dhl.se Du kan också använda ditt kundkonto för att se statusen på din beställning. Logga in dig med ditt användarnamn och lösenord. När du är inloggad går du tilll kundcenter fliken orderhistorik. Där kan du söka på din order.


Kostnad för icke uthämtade försändelser.
Om du inte hämtar ut ett paketet/beställd vara, kommer du att få en faktura för icke uthämtat paket. Detta för att täcka våra fraktkostnader tur och retur, inklusive lagerhanteringskostnader. Kostnad för icke uthämtade paket är 400:- SEK ex. moms (500:- inklusive moms)


Om det saknas något, eller om du fått fel vara i förhållande till beställningen kan du kontakta oss via e-post kontoret@froknarnabus.se eller på telefon: 0303-13940. Vi kommer då att undersöka vad som har hänt för att korrigera eventuella fel. Kom ihåg att uppge kundnummer och ordernummer. Eventuella åtgärder avgörs från fall till fall.


Transportskada
Om en produkt blivit transportskadad så ska du ta vara på emballaget och produkten för att visa upp dem för posten där du bör fylla i en skadeanmälan. Varorna skickas då tillbaka till oss tillsammans med skadeanmälan. Detta görs för att nya varor ska kunna skickas från
Fröknarna Bus.